frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Läkarbesök 23 nov

Publicerad 2015-11-24 19:59:00 i Lungcancer,

Varit orkeslös några dagar o ringde så jag skulle få ta sjukresor in på återbesök med datormografi. Kände att jag inte skulle orka stå o vänta på bussen. Gick bra att få komma med o det blev full taxi. Var lite roligt träffa en granngrabb som nyss gifte sig. Han följde med en brukare så vi fick skoja en stund, sen orkade inte jag längre utan satt o blundade medan solen sken rakt i ögonen. Härligt väder med vit backe och solen som sken. Väldigt vackert på Hammerdalsjön där det glittrade för fullt i snön.

Röntgen gick som vanligt bra. Peter satt o väntade i väntrummet medan jag var inne. Sen gick vi till läkaren och kollade bilderna. Inge roligt. Metastaserna i levern växer även om det var mer oskarpt denna gång. Såg att höger njure ligger högt upp bakom levern som är på lungans plats. Där jag har knappen på höger lår är en massa runda växter. Inte undra på jag har ont. Han kan inte säga riktigt vad det är. Kanske förkalkningar efter operation av spiken. Går inte operera dom. Han ska kalla på rond med flera läkare på torsdag. Då ska dom snacka om vad vi ska göra. Finns en annan tablett men den har många biverkningar och han kan inte lova bättring med den. Jag/vi får avgöra o heldre provar jag starkare Tarceva som jag hade från början. Fick sår i ansiktet då men kan gå bättre nu. Värt att pröva iaf.

Hade lågt blodtryck så jag har plockat bort några tabletter. Ska även börja med morfin igen. Fast jag inte vill pga att magen blir i olag men jag ska ta droppar varje dag så kanske det blir bättre. Förut tog jag dom vid behov o det gick inte bra. Provar igen. Vill inte ha ont.
Annars ligger jag mest o tycker synd om mig. :-) Tur jag har Peter som fixar mat, diskar o dammsuger. Jag ligger som en förman o säger åt han vart han glömde dammtussarna hehe. Närå, han är så duktig o stökar runt o fixar. Är så tacksam att jag har honom.

Jag har något härligt att se fram emot oxå. Mina barn bjuder mig på en natt på Hotell Tott i Åre tillsammans med dom. Mysigt med spa. Det är bokat annandag jul. Längtar. Peter är oxå bjuden men han funderar på att avstå så jag får rå om mina barn o dom mig.

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2015-11-24 20:54:14

Hej Britt-Marie, förstår att du har det riktigt tufft nu men är imponerad över att du ändå orkar vara så positiv.
Kram på dej och hoppas att du får en riktigt mysig hotellvistelse med dina barn😊

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela