frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Tankning o svar på datormografi

Publicerad 2014-09-11 12:35:00 i Betraktelser, Lungcancer,

Var in i tisdags för tankning av cytostatikan. Gick jättebra som vanligt. Fick oxå svar på datormografin jag gjorde för en vecka sen. Förra gången var nästan 7 veckor innan första behandlingen så jämförelsen är väl inte helt optimalt men det var ingen fortsatt växt. Dom var samma storlek ungefär och då kan man ju även anta att dom minskat lite för normalt sett borde dom växt lite innan första behandlingen. Men nu finns Iaf ett värde till nästa gång jag gör datormografi vilket jag inte vet när det blir. Han kunde inte heller säga hur länge planerad behandling kommer att pågå för han var inte med när de andra läkarna gjorde planeringen med cytostatikan. Men jag pratade med Lotte kontaktsköterskan sen o ibland går man några månader o får ett uppehåll innan nästa period o ibland blir det längre etapper. Det beror helt på hur man mår, hur proverna säger och hur tumörerna uppför sig. Jag oroar mig inte alls för framtiden. Vet att det kommer att gå bra.
Efter en timme på lungavdelningen så var jag på väg ut. Det går så fort när jag bara får en liten påse cytostatika. Så är det ju lite annat oxå. Fick även b-vitaminsprutan som jag ska ta var 9 vecka. Den är samtidigt som jag tar B-vitamin var dag som hjälp i behandlingen med cytostatikan. Dagarna runt behandlingarna ska jag oxå ta cortison mot biverkningar av cytostatikan. Bla annat hudrodnad osv. Men jag känner inget av behandlingarna. Mår bara bra efteråt till skillnad från förra gången. Men det är mindre illamående när man bara får en sorts cytostatika än när man blandar flera. Skippade en tablett mot illamående både i dag o i går. Känner inget behov av den. Lotte sa jag kunde prova om jag ville. Inget jag behöver, men däremot cortisonet ska jag ta.

Efter behandlingen tog jag mig en fika innan Peter kom o hämtade mig. Var så fullt med folk att jag fick placera mig vid ett bord där det satt en karl. Men det gick ju bra. Därefter åkte vi på biblioteket o jag bytte två böcker. Visstja, jag lämnade även en bok på en bänk på sjukhuset. En "lämna/glöm en bok nånstans", som dom håller på med på Face Book. Tog "Box 21" som handlar om trafficking av utländska kvinnor. Mycket bra bok o mycket sanning i den men skriven lite som en kriminalare. Hoppas någon hittade o tog rätt på den.

På kvällen var vi Peter o jag till Timmerkojan i Strömsund där Karin hade trumresa för ett antal tjejer o en herre. Första omgången kom jag inte ner. Kunde inte släppa kontrollen men fick en härlig healing ändå av trumman. Sen fika med gott hembakt bröd och sen en omgång till. Då kom jag ner till ett träd som jag först trodde var Yggdrasil men det var healingträdet som är i Avatarfilmen. Såg flera blå avatarer som var där. Klättrade sen upp i trädet och var omsluten av små änglar, dom där små fröna som var i filmen var i min resa små änglar. Det kom en drake som jag satte mig på ryggen o han flög rakt ner o förde mig till en kristallgrotta där han släppte av mig. Jag gick in o träffade en gammal klok gumma med långt vitt hår. Hon hette något liknande Alichia. Fick inte svar på den fråga jag tog med mig men däremot andra som jag ställde till henne. Sen fick jag healing av henne o gick ut till draken som flög mig direkt till platsen i kojan som jag låg på. Tackade för resan o vaknade upp. Det var väldigt intensivt trummande den andra omgången. Nästan så det slog lock för öronen. Tror Karin hade flera trumslagare med sig. Det var starkt helande oxå. Sov länge dagen efter. Vaknade inte förrän efter 9 efter att ha varit upp fram o tillbaka när Peter klev upp för att åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela