frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Tre små hjärtegryn

Publicerad 2013-05-13 12:58:00 i Valpar,

Nu har det hänt saker här hemma. Äntligen har valparna kommit. Nu är det några dagar sen. Dom är födda den 8 maj. Egentligen blev det fyra stycken men en var död. En tik och två hannar. Ska bli spännande se vilka färger det blir. Dom brukar skifta färg allt eftersom pälsen växer ut.
 
Valpningen gick bra men jag var väldigt trött, mest beroende på min hälsa. Blev dåligt med sömnen för både mig och Freja. Hon bäddade och stökade på första natten och jag trodde valparna skulle komma då men vi fick vänta till nästa natt och då var den rätta dagen enligt böckerna. Så klockan 3 kom den som fick blått band och vid 7-tiden låg alla i bädden. Tiken har rött band och andra hanen grönt. Nu blir det till att fota och väga med jämna mellanrum. 
 
Alla tre är redan tingade och nu får vi hitta på bra namn på dom. Kallar dom Sunshinekullen för det var så fint med kvällssol när parningen skedde. Så valparna ska ha namn som hör till solen. Pappans syskon har namn efter månens hav så det passar bra med sol och måne tillsammans. Frejas syskon har alla namn på Y.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela