frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Storasyster visar hjälpsamhet

Publicerad 2013-05-14 13:04:00 i Valpar,

I natt visade Saga att hon är en duktig storasyster som hjälper sina småsyskon i nöd.

Vi gick i säng ganska tidigt som vanligt. Eftersom Peter ska upp tidigt på morgnarna så brukar vi gå isäng oftast före 22. Innan jag gick upp o la mig fick hundarna gå ut en sväng. Kollade sen att allt var ok med valparna. Jag sover inte bredvid dom längre för jag känner mig trygg med Frejas omvårdnad av dom och hon brukar säga till om det är något.

När klockan var runt 1 kom Saga och gnällde ordentligt. Så jag tog på mig morgonrocken och gick ner för jag trodde hon behövde gå ut. Hon dansade glatt framför mig och visade vägen till valparna. Där var det en som gnällde av och till. Jag såg henne inte, det var tiken, och jag försökte få Freja flytta sig för jag trodde hon hamnat under henne men Freja tryckte sig tungt mot bädden. Klart hon visste ju vart valpen låg. Då upptäckte jag att hon kommit ner under täcket och tog fram henne. Freja har krafsat ett hål i tyget och där hade valpen krupit in.

Gissa om Saga fick beröm.

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela