frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

operationsdagen

Publicerad 2013-04-17 05:12:00 i Lungcancer,


Snart är det dags att kliva upp och duscha. Sen får jag ett piller som är lugnande och jag får åka till operation. Där kommer jag att få sätta in en ryggmärgsbedövning som kommer att användas när allt är klart. Sen sövs jag och när jag väcks några timmar senare kommer jag att ha slangar både här och där. Jag kommer att få kliva upp lite vid sängen ganska snart sen jag piggnat till men det blir nog inte förrän mot kvällen.

Jag kommer inte att kunna skriva här på några dagar för jag får inte ta med mobilen dit. Jag kommer nog på salen igen på fredag. Får ligga på intensiven ett dygn och sen nästa ställe ett dygn. Första dygnet har jag en egen sköterska vid min sida och sen får jag vara på en större sal med övervakning innan jag kommer tillbaka till salen. Så ni kommer inte att höra av mig på ett tag.

Jag känner mig trygg och ganska lugn. Jag har sovit ganska bra men det är ingen skön säng. Som vanligt har jag vaknat några gånger. Jag delar sal med tre kvinnor till. En av dom ska oxå opereras i dag men i hjärtat. De andra två är opererade redan.

Kommentarer

Postat av: Helene

Publicerad 2013-04-17 18:17:33

Lycka till! Vet att du har opererats redan nu när jag skriver, och tack och lov gick det ju bra :) Kram från oss och hoppas du inte har alltför ont!

Postat av: Rosie

Publicerad 2013-04-18 13:34:14

Lycka till allra käraste syster! Vi tänker på dig och sänder varma positiva känslor till dig. Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela