frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Kort promenad

Publicerad 2013-04-24 20:52:00 i Lungcancer,

Kom till Östersund i gårkväll. Varierande väder efter vägen. I Umeå hade regnet upphört o sen tittade en fin eftermiddagssol fram. Släppte av en patient i ö-vik och stannade till vid en parkering och tog lite fika. Dom på ambuss hade köpt lite smörgåsar på Tages på Frösön. När vi kom till Bispgården började det hagla. Det var vitt på marken av haglet. Annars har snön smält bort mycket. Ska bli roligt komma hem och se hur det ser ut. 
 
Läkaren tror jag kommer vara kvar 2-3 dagar. Håller på att ställa om medicineringen. Har ökat dosen på en av tabletterna. Jag har tre olika för blodtrycket, sen några mot smärtan och magen. Får även en spruta blodförtunnande. 
Tog nyss en lugn promenad på fem minuter. Helt utpumpad efteråt. Vart tog orken vägen?  Nåja det går väl att träna upp.  Men det är nog ingen idé anmäla mig mig till Vätternrundan i år. Tror jag skippar det. 

Kommentarer

Postat av: UllaMona

Publicerad 2013-04-24 21:58:47

Välkommen till stan, roligt att läsa att det gått bra med operationen.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela