frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Äntligen hemma

Publicerad 2013-04-30 09:35:00 i Lungcancer,

Nu är vi hemma och sitter framför tv'n. Känns bara bra. Var och hämtade en massa mediciner på apoteket i Lillänge men dom hade inte alla så vi åkte till Kärnan. Jag gick själv dit ner men det kände på. Orkar ingenting. 
 
Den sista april i dag.  Hoppas allt går bra i kväll. Det är bara en vecka kvar tills Freja får sina små valpar. Det är tur att brasan kommer att vara längre bort. Förut var den bara på andra sidan vägen,  ca 100 m bort,  men nu är det plöjt på åkern så den blir borta vid Larsa och Kirsti. Det blir kanske 2-3 km dit så det blir lite mindre högljutt. Freja är rädd för smällarna och ligger och darrar under tiden. Jag tänker åka till byhuset och ta en fika men Peter får skjutsa hem mig innan fyrverkerierna så jag kan vara med hundarna då det smäller som värst. 
 
Har sovit bra i natt men vaknat några gånger och var då så torr i munnen att jag nästan inte kunde öppna den. Måste vara noga med tänderna. Ska köpa munskölj som tagit slut. Även något mot muntorrhet. Vi har några olika prover som jag  testar oxå.
 
Var ut med hundarna lite. Jag gick bara till garaget och stog där en stund. Måste vila efter att jag klätt mig, gått nerför trappan,  klätt på stövlar och jacka och gått ner till garaget. Mer orkar jag inte just nu. Nu har hundarna ätit och jag sitter med det sista av frukosten. Sen får jag väl vila igen.  Vart tog orken vägen? Nåväl den kommer väl sakta men säkert. Är stor skillnad mellan att gå i korridoren på sjukhuset mot här hemma med trappan och den ojämna marken. Svetten rinner bara jag tänker på att gå ut. Okej då,  den rinner för ingenting. Tror det blivit något fel på termostaten i mig. Känns som att jag har feber ibland men det syns inget på termometern.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela