frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Länge sen nu.

Publicerad 2016-02-06 14:45:33 i Lungcancer,

Måste försöka komma ihåg allt som hänt sen sista bloggen. 
 
Mår mycket bättre med illamående som är obefintligt nu. 
 
Börjar väl med julen. Var tänkt vi skulle fira hos Helene men hon kräktes så vi åkte till mamma i Hudik i stället.o sov över där. Träffade både Sissa o Magnus i jul helgen.  Dom hade bjudit oss på Totts spa i åre. Med god middag. Det var jobbiga dagar men så roligt träffa dom två. Det var meningen Helene skulle varit med på Totts oxå men hon kom en helg i slutet av januari istället med hela familjen. Helgen efter kom Magnus o Magda  från Oslo några dagar. Och Sissa blev kvar ett tag efter nyår. Så roligt få rå om barnen ett tag. Vi dukade upp på massagebänken med vit duk o levande ljus. 
 
Har svårt gå i trappan uppför men har sökt och fått beviljat en hiss. Så skönt kunna ta den när jag varit nere. Har varit låst uppe länge nu. Men ska träna mig... Värst att lyfta benen uppåt. Jag blev så glad när han ringde o meddelade att jag får hissen. Alternativet var bygga om toan nere men det vill vi inte.
 
När Sissa var hemma kom dom från Storsjögläntan som är mitt palliativa team som ville presentera sig. Dom gör hembesök.med läkare, sjuksköterskor från östersund och distriktsköterska från hammerdal  som tar prover osv så jag slipper åka iväg. Så skönt slippa det. Så ringer dom o frågar hur det är med mig flera samtal i veckan. Tex ringer ssk i ösd på måndag o dsk tar prover på måndag till veckan, på tisdag är det först läkarrond sen får jag besök av en läkare jag inte träffar plus ssk o dsk. Känns bra . Förra läkaren som var hit är den jag hade från start. Det är två jag haft mycket o de  är bland annat denne. Skönt ha en man känner förtroende för. 
Nej nu är jag väldigt trött ögonen går i kors tror jag. Hoppas jag inte missat något. Dröjer väl ett tag till nästa gång.
Jag mår bättre men är trött. Låst här uppe pga trappan men ska träna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela