frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Första snön

Publicerad 2014-10-10 15:46:00 i Betraktelser, Lungcancer,

 
Då har den första snön kommit. Inte har jag längtat till den dagen precis, men det är ju något som återkommer varje år. Vi åkte till Strömsund i går o köpte hundmat osv. Även en sväng in på Dollar o handla godis till kalas på lördag. Peters barnbarn fyller 10 o ska grattas hos farmor så vi har delat på det som går åt o godiset föll på våran lott. Få se om det får vara i fred tills vi åker... ska nog gå bra för vi köpte en burk extra. Vi är båda riktiga godisvargar.

Iaf när vi åkte hem från Strömsund regnade det o gick över till snöblandat o när vi kommit hem snöade det. Det fortsatte sen under natten o nu är det vitt o kladdigt ute.

För en liten stund sen tog jag o hundarna en promenad på kullarna. Jag började gå upp där denna vecka o har bara gått upp till närmaste kulle o vänder vid ledningen efter en liten vilopaus. Är tillbaka på ruta 1 sen jag fick ont i benet o dom hittade metastasen. Har inte varit uppe på kullarna sen förra vintern o då gick jag runt 2 km. Är ganska jobbigt med alla uppförsbackar. Antingen branta eller långa sega som jag får stanna o vila. Nu tog jag o dubblade längden jag gick så totalt max 500 m med några pauser. Känner att det är dax att återfå lite av konditionen jag tappat. Det går fort att mista det man tagit lång tid att bygga upp. Känner av lite i benet när jag anstränger mig, men jag intalar mig att jag måste. Har ingen större värk utan klarar mig med treo eller vila.

Kommentarer

Postat av: Lizete och Kristoffer

Publicerad 2014-10-10 19:04:21

Mysigt med snö ändå ju =) Kristoffer: Skooooooteeer :D.. vi ses imorgon på kalaset=).

Du gör det bra som pushar dig själv , men pusha inte för hårt, lagom är bäst.
Det går fort att tappa det man byggt upp av kondition men snabbt att komma tillbaka dit igen :)

Kramar från oss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela