frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Vad händer här hemma

Publicerad 2013-05-13 12:19:00 i Allmänt,

Något mystiskt händer här hemma.
 

I dag stog jag i trappan till övervåningen. Vi har en korg på väggen där jag stoppar papper och räkningar som ska upp. Det kan även vara lite andra småsaker som oxå ska till övervåningen.

Nu stog jag och kollade om det är någon räkning som ska betalas tidigare än månadsskiftet. Då var det en pinne som ramlade ner på golvet i hallen. Jag höll i brevbunten och det tog en liten stund innan jag var klar. Då hade Saga lagt sig vid dörren och Freja vid trappan, på pinnen. Men då såg jag att den låg på trappsteget bakom/ovanför mig. Kollade sen där Freja låg men ingen pinne där. Det var en blompinne med tomtehuvud som blev bortglömd när jag städade bort julen. Hur har den hamnat i trappan? Och bakom mig. När den ramlade ner stog jag med ryggen upp mot trappan.

En annan sak som hände skedde när jag var i Umeå och Peter var på kursen. Vår granne var hundvakt och hade precis släppt ut dom och tagit in dom igen. Då var Peters foppafofflor flyttade från skostället och var framför ytterdörren. Hundarna var ute så dom var oskyldiga. Annars brukar skorna flyga runt när dom skuttar i glädjeyra.

Mysko...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela