frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Rena sommarvärmen

Publicerad 2013-05-17 15:56:00 i Lungcancer,

Det är väl typiskt att när jag inte kan vara ute så är det så varmt och härligt ute. Bortåt 20 grader varmt och över. Själv ligger jag i sängen på avd 14 och tittar ut genom fönstret och ser björkarnas grönska mot sjön. Jag har tur som har bästa rummet på avdelningen. Så här fin utsikt har jag. 
 
Jag kom in i går och tog en del prover och fick ändra medicinlistan lite. Ville minska värktabletterna speciellt morfinet. 

Idag åkte jag ner på op och har nu fått en venport insatt vid högra nyckelbenet. Har lite ont nu men det är övergående. Trodde jag skulle få åka hem på eftermiddagen men jag upptäckte att jag blödde under plasten som skyddar såret så nu har jag fått extra bandage med tryckförband och får stanna över natten. Eventuellt kan jag få åka hem i kväll.

Hade precis tagit fram mobilen och plockat fram Peters telenr och skulle precis trycka på ringa upp när mobilen ringde och det var han. Så exakt har jag inte varit med om förut. Han var på väg in för att hämta mig men fick vända och åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela