frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Första maj

Publicerad 2013-05-01 17:12:34 i Lungcancer,

I morse när jag klätt mig skrattade Peter åt/med mig över att jag blev så flåsig av det lilla jag gjorde, bara att klä på mig. Han berättade även att jag inte snarkar som jag gjorde förut och att min andedräkt är annorlunda. Tumören har nog visat sig på flera sätt fast jag inget visste om den. Jag tyckte ju oxå att min kondition var så dålig när jag började flåsa på promenaderna på kullarna.  Tänk om jag bara vetat vad jag hade.  Men det är över nu, den biten, nu är det bara att träna. 
 
Tog ut hundarna på förmiddagen och gjorde några övningar för ryggen och axlarna när jag var vid garaget. Såg att hundarna ville gå upp på kullarna så jag gick uppför backen så dom kunde gå en sväng nerför på andra sidan synligt för mig. Fick stå en bra stund och pusta innan vi gick hem igen. Det var två grabbar som tränade köra cross på dom bortre kullarna. Så jag hade något att titta på medan jag tog igen mig. Längtar tills jag orkar gå en kort sväng där uppe,  men innan dess har väl gräset växt så jag inte kan vara där föränn det slåttats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela