frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Åter igen

Publicerad 2013-05-16 21:25:41 i Lungcancer,

I dag tog jag bussen till sjukhuset igen. Började med att gå och äta lunch. Det var falukorv efter Ruths recept. Gott. Sen köpte jag mig en tidning så jag har något att göra. Gick upp på avdelningen och fick komma till samma rum som förra gången.
Dom kom och tog en del prover och satte nål i handen. Fick ett samtal med läkaren och vi byter lite medicin, ska trappa ner på morfinet, har inte lika ont längre. Har även gjort ekg och börjar dricka lite energidryck. Jag har gått ner ca 3 kg och behöver komma igång bättre innan jag börjar med cellgiftsbehandlingen. Ska få träffa en dietist eftersom jag förmodligen kommer att äta dåligt dom närmaste månaderna, vissa perioder.
Jag har nu duschat med descutan och det ska jag även göra i morgon. Mitt på dagen kommer jag att bli skjutsad på op och lägga in en venport med lokalbedövning. Känns helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela