frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Sista behandlingen

Publicerad 2013-08-14 11:22:00 i Lungcancer,

Då har jag varit inne och fått en omgång förra onsdagen och nu i dag tog jag de sista kapslarna cytostatika. Nästa gång jag ska träffa läkaren blir i slutet av september och sen får jag väl kallelse till att ta bort venporten. Det blir skönt att få bort den. Men nog kändes det bra att kunna använda venporten under behandlingarna så jag inte behövde bli så stucken i armarna. Har ju ändå fått åka varje vecka och ta blodprover på Nya Närvården i Hammerdal.

Har varit lite trött de senaste dagarna, men det är väl att jag vet att det snart är slut och tycker att jag nu ska orka mer än jag gör och då går jag in i väggen. Var tex i går och målade några bräder på friggeboden som Peter håller på med och sen orkade jag knappt gå in. Benen skakade och det flimrade för ögonen. Var bara att tvätta av mig färgen och sätta mig i fåtöljen i rummet och vila. Orkade inte ens gå upp för trappan för att lägga mig i sängen. Ändå var det bara 5-7 brädlängder jag målade. Några timmar senare kunde jag ta det sista av knutarna. Sen är det en omgång till av rödfärgen runtom innan vi tar det vita. Blir en fin gäststuga när den blir klar. Röd med vit altanräcke och blå dörr och fönsterkarmar, vita foder och runt taket. Han gör det bra gubben min. En miss vi gjorde när vi beställde stugan var att vi tog dörren åt fel håll så Peter har fixat om den och bytt sida på lås och gångjärn men det ska spacklas och målas på så den blir fin.

Just nu håller Peter på med innertaket, isolerar och spikar tak. Sen ska väggarna isoleras och skivor sättas upp på väggarna innan vi kan börja måla och dona. Vi fick tag på ett väldigt bra bord på Jysk som vi beställt. Det är ett smalt klaffbord så man kan fälla ihop det när någon vill sova på golvet. Blir så mycket större plats att lägga ut fler dynor och sängar när man kan fälla ihop bordet och samtidigt är det rejält stort när det är utfällt åt båda sidorna. Får plats åtminstone 6 personer. Ska även köpa litet bord och två stolar att ha på altan. Stolarna vill jag kunna stapla och använda inne i stugan också vid behov. Ska bli roligt se hur det kommer att se ut när det blir klart. Undrar vem första sovande gästen blir!  Peter ska använda den även när han har privata sittningar eller behandlingar. Blir så mycket bättre att vara där ute i fred än att bli störd inne av hundar och om vi har flera besökare här så kan dom ju lyssna om Peter sitter i rummet och håller en sittning. Inte bra! Mest därför vi ville ha en liten friggebod på tomten. Peter är snart klar med sin mediumutbildning (slutet av september) och då passar det bra att få inviga friggeboden med en privat sittning... Får väl ha någon sorts invigning när allt är klart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela