frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Fläck på lungan

Publicerad 2013-04-13 19:59:00 i Lungcancer,

Det började med att Peter som går en mediumutbildning kom hem från kursen i Umeå. Som vanligt brukar han träna att kanalisera på mig. Denna gång kanaliserade han på kristusmedvetandet och fick då se en fläck på min ena lunga. Ta bort den sa han.

Dagen efter tog jag kontakt med Nya Närvården som är vår hälsocentral och bokade en tid. Hade haft en långvarig torr hosta som inte ville ge sig och jag hade tänkt flera gånger att jag skulle kolla upp den, men det blev inte av. Dels slutade Utrikeshälsan och Nya Närvården tog över. Gillade inte riktigt den läkare som var på Utrikes så jag var inte så intresserad av att gå dit heller, men när det nu var i ny regi så tog jag som sagt kontakt med dom. Fick komma dit 15 februari 2013, till läkare Tanya Ni.

Hon kollade blodtrycket både sittande, liggande o efter vila och jag hade högt blodtryck som låg mellan 165-170 / 95/100. EKG var ok. Jag fick blodtrycksmedicin Losartan apg 50 mg x 1. Hon trodde hostan berodde på det höga blodtrycket. Så skrev hon remiss till lungröntgen i Strömsund, och jag fick komma tillbaka 19 februari för att ta lite blodprover. Samma kväll som jag tagit blodproverna fick jag flunsan och dagen efter hade jag 38,8 i feber. Ringde till hälsocentralen och talade om det ifall det skulle påverka proverna, men det skulle det inte göra sa dom.

1 mars kom jag till Strömsund och gjorde min lungröntgen. Blev lite fundersam när jag fick ställa mig en gång till efter dom första bilderna, men glömde senare bort det.

11 mars ringde doktor Tanya o sökte mig o ville att jag skulle ringa upp henne. Dagen efter försökte jag komma fram på telefontid men det var upptaget hela tiden. På eftermiddagen när jag kommit till stan och var på väg till jobbet ringde hon o funderade om jag kunde komma till henne samma dag, men det kunde jag ju inte men fick tid när jag jobbat natten och kommit hem den 14 mars. Då berättade hon att jag hade förändringar på lungan. En sorts förtätning och att hon skrivit en remiss till Lungkliniken i stan och jag kommer att få höra av dom inom två veckor. Före påsk.
 
Hon sa även att hon inte brukar skicka remiss till lungröntgen så snabbt, då sa jag att det var hennes intuition som sa henne att göra det och berättade varför jag sökte henne första gången.

Man blev ju lite fundersam vad det kunde vara. Tog för givet att det är det värsta, cancer, men att i bästa fall är en lunginflammation eller liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela