frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Nålpunktion av tumören (transtorakal punktion)

Publicerad 2013-04-13 20:18:00 i Lungcancer,

I går ringde dom från Lungkliniken igen. Dom hade ett återbud i dag 26 mars. Så nu har dom tagit 2 "korvar" från min högra lunga. Dom sänds till Umeå och svar kommer om drygt en vecka. Träffade Dr David och jag fick se röntgenbilderna och de scannade bilderna och han förklarade dom för mig.
 
Tumören sitter runt bronkerna men ingenting syntes inifrån bronken.
 
Ungefär som detta foto, jag har markerat tumörens läge.
Efter biopsin fick jag ligga på rygg i 4 timmar för att kolla så jag inte fått "pyspunka" men det var OK så jag fick åka hem. Det var även musikunderhållning i dagrummet så jag blev skjutsad dit.
 
28 mars gjorde jag både arbets EKG och lungfunktionsundersökning. Hjärtat var ok men jag hade nedsatt lungfunktion förståss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela