frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Äntligen

Publicerad 2013-04-28 13:02:00 i Lungcancer,

I dag på ronden sa läkaren att jag kan få åka hem i morgon.  Det var ett efterlängtat besked. Jag ställde mig vid busshållplatsen förra tisdagen och får åka hem på måndagen (i morgon) så det blir exakt två veckor som jag varit borta. Ska bli roligt se och jämföra med hur det såg/ser ut med den framtinade marken. Så får jag gå genom bloggen och se om något behöver fixas till. Lite svårt göra det med mobilen. 
 
Jag känner mig ok nu. Har inte så ont i såret och tar korta promenader så det kommer gå bra med rastning av hundarna men kanske inte så långa promenader på kullarna. Hinner oxå vara med Freja sista april, hon som är rädd för fyrverkerierna. Jag kan ju följa med Peter på byhuset en stund om jag orkar innan fyrverkeriet sätter igång. 
 
Mitt blodtryck har lugnat ner sig och syresättningen är uppe i ca 95 - 97 %. Men det är mycket piller men några ska sättas ner, och någon kanske försvinner. Blir till att träna upp mig för nu är orken ganska kass. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela