frejzans.blogg.se

Mina betraktelser och inspirationer om allt jag ser och hör, upplevelser i tid och rum, funderingar om ditt och datt, som jag vill förmedla till dig som vill läsa mina rader. Jag berättar även om elakingen som flyttade in i min lunga.

Herr Vråk

Publicerad 2012-09-18 10:23:40 i Betraktelser,

 
Jag seglar högt i det blå, ser ner på hela världen som är bara mitt.
Där borta ser jag någonting,
min blick är lika klar som alltid, ingenting undkommer mitt öga.
En liten rörelse,
några grässtrån som rör sig,
en liten sork tittar upp.
Den ska jag ta.
Måste ha mat till mina två ungar
Frugan flyger oxå o letar
Det är ett dagligt slit, men mödan är allt värt.
Våra två små växer så det knakar.
 
Vänta, vad ser jag...
en inkräktare.
Måste kolla.
En tvåbening som är ute på kullarna o går
Sina två fyrbeningar springer o jagar min mat
Måste kolla närmare
Varnar min fru o mina små piuuuu    piuuuu
 
Gör mina cirklar ovanför tvåbeningen,
nej, hon är ofarlig,
jag har sett henne förr.
Jag flyger o sätter mig i ett träd o håller koll på dom.
Kanske fyrbeningarna kan skrämma upp en läckerbit till mig.
 
Nu går dom sin väg
och jag sitter i tallens topp och ser om jag får syn på en sork.
 
Fjällvråk

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frejzan

Jag är en mogen kvinna med en hel del livserfarenhet. Jag bor med min älskade man och våra två hundar uppe i Jämtland. Ni undrar kanske varför jag kallar bloggen för Frejzan. Jo, helt enkelt för att den äldre hunden heter Freja, ofta kallad Frejsan och vi bor i Z-län. För några år sedan hade jag en liten butik som jag kallade för Frejzan.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela